Monday, May 19, 2008

6. ay kontrolümüz


Bu ayki kontrolümüzü de 15 mayısta olduk. Doruk'un herşeyi çok iyi çoktı maşallah. 450 gr almış ve 2cm uzamış. Yani Doruk bey artık 8kg 50gr ve 70cm. Ben 450grımı duyunca baya az almış dedim ama doktorumuz sadece emdiği ve artık 6 aylık olduğu için gayet iyi olduğunu söyledi. Zaten bundan sonra öyle eskisi gibi 900gr civarı almayacakmış. Bu ayın olayı pek tabii ki ek gıda:) Evet artık biz de ek gıda yiyenler grubuna dahil olduk. Ama sütüm iyi gittiği için doktorumuz yavaş bir geçiş yapacağımızı söyledi. Şimdilik 1 hafta anne sütü ile yapılan bir mamaya başladık ikinci hafta meyve püresi ve üçüncü hafta da sebze çorbasını menüye katacağız ve 16 hazirandaki diğer kontrolümüze kadar bu 3 gıdayla devam edeceğiz. Bu arada karma ve hepatit aşımızı olduk hem de tek aşı halinde. Bu aşıların birleşmesi yeni birşeymiş ve bu yeni aşı Türkiye'ye geleli sadece 1 ay olmuş. Doktorumuzun eli çok hafif olduğundan Doruk aşı olduğunu bile anlamadı. Sonrası da çok şükür ateşsiz ve ağrısız geçti. Bu ay artık Doruk bey büyüdüğü için aşı sonrası ateşi engellemek için fitil yerine şurup içti:)
Kısaca bu kontrolümüz gayet iyiydi:)
Not: Doruk'ta demir ilacını kullanmaya başladığımızdan beri yeniden gaz problemi oldu. Kolayca çıkartmaya başladığı gazları yeniden çıkaramaz olunca doktora konuyu sordum. Demir ilacının bu tarz bir etkisi olabileceğini söyledi ve 1 hafta süreyle ilacı bırakıp gözlemlememi istedi. Bakalım gerçekten demirden mi gazlandık yine:(

2 comments:

Nurdan Gencturk said...

Merhaba,
her şeyin yolunda olduğuna sevindim. Bu iki aşının birleşmesi ne güzel olmuş. Zeynep aynı gün her iki aşıyı da ayrı ayrı olmuş ve ilk kez o gece ateşlenmişti :((
Ek gıdalarla ilgili öneri sakın acele etme. Gerçekten bir kaşıkla başla ve aza zara arttır miktarı. Bir de sakın ısrar etme...
sevgiler,
Nurdan

doruk'un sayfası said...

Nurdancım merhaba,
Hakikaten bu aşı birleşme olayı harika
ek gıdalar konusunda sizin sayfaları da bol bol okuyorum zaten hakikaten çok faydası oluyor elimden geldiğince ısrarcı olmamaya çalışıyorum bakalım inşallah çabuk alışır
sevgiler