Monday, May 26, 2008

Ek gıdalara merhaba






Evet artık biz de ek gıdalar alanlar kervanına katıldık. Mama sandalyesi, kaşıklar, suluk, mama tabağı, silinebilir önlükler alındı. Ve Doruk bey ilk kez ek bir gıda ile 16 mayıs günü anneannesinin evinde tanıştı. Doktorumuz sütüm iyi gittiği için yavaş bir geçiş yapıyor. İlk 1 hafta sadece öğlen anne sütü ile yapılan bir mama verdi. Tabii aynı mamanın alternatifi su ile yapılan bir mamamız da var. Ve annemlerde süt sağma aletim olmadığı için Doruk ilk olarak bu su ile yapılan mama ile tanıştı. Doruk epey bir zamandır biz masada yemek yerken herşeylere atlamaya başlamıştı. Hatta ben zaman zaman makarna, pilav gibi sulu olmayan yemekleri ellemsine izin veriyordum ki bu pek bir hoşuna gidiyordu. Yani yeni birşeylere hazır bir havası vardı. İlk kez mama ile tanışması gayet başarılı oldu. Hatta öyle ki tabağa yapışıp, hepsini yemek istedi ama doktor azar azar dediği için bir süre sonra tabağı elinden almak zorunda kaldım:) Tabii doymadığı için ardından bir posta da emdi.

Hızlı başladığımız mama maratonumuz şu günlerde biraz yavaşladı. Mümkün olduğunca anne sütü ile yapılan mamamyı yapıyorum ama göğüslerim sağmaktan yara olunca su ile yapılan mamaya ağırlık vermek zorunda kaldım. Bundan mıdır bilemiyorum ama şu birkaç gündür mamayı biraz ite kaka yiyiyoruz. Ben de çok ısrarcı olmamaya çalışıyorum. Ama pek tabii ki kararlılığım hiç azalmadı. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi tepkiler verecek.

No comments: