Thursday, March 20, 2008

4. ay kontrolümüz

Bu ayki doktor kontrolümüz diğerlerinden oldukça farklıydı çünkü babamızın İstanbul'da toplantısı olduğu için ilk kez anne oğul doktora gittik. Genel olarak Doruk'un sağlığı gayet iyi çıktı. Gelişim ve sağlık açısından hiçbir problemimiz yok çok şükür. Ancak Doruk bu ay sadece 1cm uzamış ve 500gr almış. İlk 2 ay 1100gr 3.ay 730gr ve hemen her ay ortalama 4cm uzamadan sonra tabii bu bende şok etkisi yarattı. Boy çok önemli değil ama kilo olarak doktorumuz 600-900gr normal olan dediği için ben birazcık endişelendim. Doktorumuz sağ olsun beni çok rahatlattı. Farkında olmadan viral bir enfeksiyon geçirmişim ve tabii Doruk'a da geçmiş. Bu arada her iki göğsümde yara oldu. Tüm bunlar Doruk'un kilosunu etkilemiş. Neyse ki doktorumuz henüz ek bir gıdaya gerek duymadı:) Tam gaz emzirmeye devam.

Bu ay ikinci karma aşımızı olduk ve Doruk bu sefer aşıyı hiç hissetmedi. Aşı olurken oyuncaklarla oynamaktan ne olduğunu anlamadı. Doktorumuz artık gerektiği zaman biberon kullanmamıza da izin verdi. Ama en önemlisi artık kucakta dik oturabileceğiz hatta 2 haftaya kadar koltukta yastık yardımıyla oturmaya bile izin çıktı.

İlk başta kilo olayına üzülsem de önemli olan sağlığı olduğundan artık çok da problem etmiyorum. Ve inanıyorum ki ilk 6 ayı sadece anne sütü ile tamamlayacağız ve tabii sonrasında da 2 yaşına emzirmeye devam.

No comments: