Tuesday, March 25, 2008

süt sağmak ve biberon

Doktor kontrolümüzden bu yana süt sağma ve Doruk'a biberon kullanma fikrine alışmaya çalışıyorum. Göğüslerim yara olduğu için doktor biraz göğüslerimi dinlendirmemi söyledi. Hem artık Doruk'un biberon kullanmasının bir sakıncası olmazmış. Anlayacağınız Doruk bey henüz biberonla tanışmadı. Eh hal böyle olunca bu düşünce ben de epeyce bir stres yarattı. Gerekli tüm aparatları aldım. Süt sağma aleti, sterilizatör, süt saklama kapları ve tabii sevgili arkadaşım Arınç'ı (duru ile doruk'un arası 2 ay olduğundan arınç benim danışmanım gibi herşey için onu arıyorum) süt sağmak konusunda herhalde en az 10 kez filan aradım. Gel gelelim bu fikre bir türlü alışamadım. Neyse ki doktorun verdiği krem (garmastan) hakikaten çok iyi geldi ve süt sağma olayını biraz daha erteleyebildim:)
Yine de süt sağmanın ve biberonun dışarıda büyük kolaylık yaratacağını biliyorum.
Ama henüz yapmamış olmaktan da çok mutluyum. Bakalım Doruk bey biberonla ne zaman tanışacak...

1 comment:

Nurdan Gencturk said...

Merhaba,
ben de bu fikre bir türlü alışamadığımdan hep ertelemiştim süt sağma olayını. Ancak geçen ayki kontrolde doktorumuz kahvaltı karışımını kendi sütümle sulandırmamı önerince iş başa düştü. Yaklaşık 15 gündür her sabah sütümü sağıyorum. Daha önce birkaç kez denemiş ve çok zorlanmıştım. Herhalde bu işten soğumamın nedeni de buydu. Ama artık çok kısa sürede kahvaltı için gereken 30-40 cc'yi sağabiliyorum. Birkaç dakika boş pompolamak yeterli oluyor. Bu arada henüz bloğa yazmaya fırsat bulamadım ama bu sayede geçen hafta sonu Zeynep'i 5 saat kadar anneme bırakabildik. Bıraktığım 60 cc kadar süt ve ek gıdalar 5 saate izin verdi. :))
Sana şimdiden kolay gelsin...